fredag 19 februari 2010

Det har varit en händelsrik kväll

Soffan har kommit (har inte orkat ta en bild, fortsätt läs så kommer förklaringen) det är en helt vanlig divansoffa som finns i många hem runt om i landet. Oh, den är så fiiiin monterad av mig, helt själv med nogsamt påklistrade tossar under fötterna. Den stod där så fin i ca 2 timmar tills den blev NERKRÄKT! Fattar ni, i 14 år har vi haft samma gamla jävla helvetessoffa som undgått de flesta fläckar (inte ens ett vinglas har välts i den soffan) och med den nya så händer detta. Försökte snabbt som attan att få bort den kräkande ungen från soffan vilket resulterade i ett nerkräkt vardagsrum. Men efter 2,5 timmes skurande av 1. soffa 2. barn (barnet var evakuerat till badrummet 3. golv med disktrasa (4. duschade av barnet) 5. golv med svabb 6. desinfektion med klorin av kök och badrum 7. tvättade mina fötter 8. tvättade barn nr 2;s fötter. Hann mitt i allt detta ringa till 1. maken och storgråta 2. ringa till mamma och storgråta.

Känner någon för att hämta mig och köra till Psükakuten så är ni välkomna.

Det kommer att bli en låååång natt, god natt.
(undrar när jag själv kommer att börja kräkas?)

1 kommentar:

Snokis sa...

Amen va fan! Ni borde abdoptera bort unge, vilken det nu än är. Så gör man bara inte, inte i nya soffan. Jävla skit, förstår att du bölar! Och du som hatar kräks också (till skillnad från mig som älskar kräks).