tisdag 23 februari 2010

Den bruna hönan har åter börjat att värpa!

I dag när jag plockade äggen ur redet så fanns det där ett brunt ägg! Fantastiskt att hon åter börjat att värpa efter ca 5 månaders uppehåll. (Den stackars hönan blev helt skräckslagen när hon såg sina 2 kompisar ätas upp av räven i höstas och slutade att lägga ägg) Men nu äntligen kom det ett brunt ägg, jag måste berätta det för pappa hann jag tänka... men det går ju inte. Han tyckte mycket om hönorna och åt gärna äggen. Det var en bra dag fram tills nu när tankarna åter börjar att gnaga, lagom till natten...

5 kommentarer:

Godiva sa...

Oj vad jag är okunnig om höns. Bruna höns = bruna ägg?

Snokis sa...

Kram!

Realisten sa...

Vad betyder egentligen den där etiketten?

Bettys jul sa...

G: det är så enkelt som vita höns = vita ägg, bruna höns = bruna ägg.
S: Tack
R: Den var ju kul.

Godiva sa...

Oj. Det var enkelt. Bruna höns är ju finare tycker jag. Och bruna ägg. Känns mer äkta på nåt sätt. Hmm.