söndag 31 januari 2010

Trevliga dagar med Realisten i Stockholm

Det blev en trevlig utflykt till Stockholm. Tyvärr kunde inte syster yster följa med pga strängeligen beordrad vila av förlossningsläkaren eftersom hon natten till fredag hade ett litet fint värkarbete som tur var kunde avstyras med en tablett. Fet har varit lugnt sedan dess. Problemet var då att vi nu hade en biljett att kränga med mycket kort varsel.
Jag gjorde flertalet försök se nedan:
1. Ringde Snokis som tvärr skulle jobba,
2. Tingeling hade ingen barnvakt.
3. Johanna skulle vara barnvakt (men inte till Tingelings barn)
4. Elisabet var inte anträffbar på någon linje.
5. Lollo hade teaterbiljett.
6. Tjejen bredvid mig på bussen var upptagen på kvällen.
7. Den vänliga receptionisten på Pensionatet svarade att hon bodde i Norrtälje?
8. Jag lämnade in biljetten till kassan på Folkoperan och hoppades på tur att få den såld men tyvärr, stol 38 på rad 2 stod tom...

Men jag tycker att det var ett tappert försök!

Helgen kan sammanfattas som följer: Bra lunch, god fika, mat, underbar föreställning, godis, säng, dusch, usel frukost på Pensionatet, bra frukost på fiket, underlig resa hem. Trevligt resesällskap av Realisten.

Det är en spännande upplevelse att åka med buss. Återkommer i frågan.

4 kommentarer:

Realisten sa...

Nu ser jag hur det hela hade kunnat lösas. Johanna skulle föstås ha vaktat Tingelings barn också.
Bra sammanfattning. Ja jäklar vilken bussresa.
Jag läste lite recensioner om pensionatet på nätet...många klagar på frullen. Konstigt. Väldigt konstigt.

Snokis sa...

Jag är glad att jag står först på listan. Och inte glad över att jag var i Hålan.

Singelmamman sa...

Fan, nästa gång ringer ni mig. Basta!

Realisten sa...

Ska vi basta?