torsdag 18 november 2010

Tränar gör jag än

Det håller i sig med träning och något ändrad kosthållning. Målet är 3 ggr/vecka och det är uppfyllt, ja förutom nu när jag blev förkyld, men det går ändå skapligt.
Ett av målen var att inte äta något godis/bullar/tårta i veckorna utan att det sker på lördagar (helgen). Det har funkat, byter ut godiset mot vin så jag inte tar båda. Det är lätt att offra godiset för vinet! Sen är det inte så att jag låter bli att gå ut och äta eller smaka en bit av kladdkakan som sonen bakar. Bara det inte blir 2-3 bitar av kakan. Sen käkar jag mer grönsaker men kan bli bättre på frukten. Det låter kanske präktigt men det blir enklare och enklare när det blir rutin. 10 veckor nu. 1:a december är det vägning på helvetesvågen igen.

3 kommentarer:

Snokis sa...

Men i morgon äter du godis för Grötmorsans skull va?

Realisten sa...

Äter du bara mat tre gånger i veckan alltså?

Bettys jul sa...

Nej det är ju då träningen 3 ggr/vecka. Jag tycker det är jättesvårt att få i mig 3-5 frukter/dag. Hur lyckas man med det?